Geboren en getogen in het Overijsselse Almelo, woonachtig in Nieuw-Vennep en momenteel werkzaam in de Rotterdamse havenstad, Martijn Afink (39). Na zijn studie op de Hotelschool te Almelo is hij doorgegroeid van afwasser tot hotelmanager en sinds september 2015 Operations Manager Meetings & Events op het ss Rotterdam. Als eindverantwoordelijke voor alle meetings en events op het ss Rotterdam, houdt Martijn zich dagelijks bezig met drie hoofdingrediënten van een geslaagd evenement: een mooie locatie, een goede sfeer en een verzorgde organisatie. Oftewel: The start of new memories!

Het is vroeg als Martijn met zijn auto het parkeerterrein oprijdt. Zijn dag start met een ronde langs alle operationele afdelingen. In de zalen zijn de partymanagers bezig om alles klaar te zetten. De eerste gasten worden al ontvangen. Het loopt allemaal voorspoedig waardoor Martijn op kantoor zijn eerste kopje koffie kan nuttigen terwijl hij ondertussen de planning doorneemt. Hij wordt gebeld omdat er een groep gasten is gearriveerd die een meerdaags congres hebben aan boord. Hij loopt eerst nog even langs de Rooms Division Manager om te vragen of de hotelkamers straks op tijd klaar zijn. Daarna worden handen geschud en het programma met de opdrachtgever, partymanager en de technicus doorgesproken.

Ik vraag aan Martijn wat hij nou het leukste vindt aan zijn werk: “Deze dag is een goed voorbeeld; een  congres in het Theatre, een condoleance in een voormalige dinerzaal, een huwelijk in de Grand Ballroom en in de meetingzalen diverse vergaderingen. Deze variatie en een gepassioneerd team die op een bevlogen wijze de werkzaamheden verrichten, maken mij een gelukkig mens.”

Na een aantal telefoontjes en e-mails met diverse leveranciers is het tijd om de lunch klaar te zetten in het restaurant Club Room. Aansluitend staat er in de nieuwe cateringkeuken een bespreking met de chef op de planning om de laatste punten voor het diner morgen van een belangrijke delegatie door te spreken. Tijdens deze bespreking komt o.a. ook de nieuwe culinaire invulling ter sprake. Martijn sluit zijn dag af met een aantal kwaliteitscontroles en bereidt alvast weer de nieuwe dag voor.

Martijn: “Niets is zo mooi als een event geslaagd is en we de verwachtingen op het gebied van beleving en gastvrijheid weten te overtreffen.”

Het was een inspirerende dag om mee te draaien!