Kijkje in de werkdag van
Ontdek de diverse en fascinerende werkdagen van onze toegewijde medewerkers! In dit blog ‘Kijkje in de werkdag van’ geven we je een uniek inzicht in de dagelijkse avonturen en verantwoordelijkheden van verschillende teamleden die bijdragen aan de magie van ons iconische schip. Van beveiligers tot bediening, housekeeping tot accountmanagement, ze komen allemaal aan bod. Maak je klaar om te ervaren hoe het is om te werken op een van de meest historische en bruisende locaties in Nederland!
Bediening medewerker
We beginnen met de avonturen van bediening medewerker Ard!
‘Mijn avontuur start om 17:00 uur. Ik controleer of alles voorbereid is voor de avond, zoals de mise en place. Zo zorgen wij ervoor dat de gasten de perfecte ervaring krijgen. Wij werken als team nauw met elkaar samen. Dit zorgt ervoor dat alles soepel verloopt. Ik heb veel oog voor detail, of het nu gaat om de bereiding van het vlees tot de presentatie van borden. Gasttevredenheid staat voorop en teamwork is essentieel in deze bijzondere werkomgeving.
Na een drukke avond sluit de kuiken om 22:00 uur en beginnen we met opruimen. Met het team zorgen we ervoor dat alles klaar staat voor het ontbijt van de volgende dag. Met trots sluit ik rond 23:45 uur mijn werkdag weer af. Wetende dat ik heb bijgedragen aan een geweldige ervaring voor de gasten bij ons aan boord.’
Housekeeping supervisor
‘Mijn werkdag begint met het verkennen van het schip, waarbij ik er samen met mijn collega’s voor zorg dat alles in topconditie is, van het Sun-Deck tot het C-Deck. Ik inspecteer de hotelkamers, overleg met collega Supervisors en zorg ervoor dat alles klaar staat voor de gasten. Ik houd gedurende de dag nauw contact met de FrontOffice om ervoor te zorgen dat de communicatie vlot verloopt. Na een laatste ronde door het schip en het controleren van de benodigdheden, sluit ik rond 16:30 uur mijn werkdag tevreden af.’
Junior accountmanager
‘Mijn ochtend begint met het prioriteren van mijn taken en een teamvergadering waarin projecten en aanvragen worden doorgenomen. Ik gebruik mijn luistervaardigheden en inzicht in klantbehoeften om bestaande en nieuwe klanten te ondersteunen. Ik coördineer technische aspecten, stel offertes op en onderhoud nauw contact met externe partners. Daarnaast geef ik ook rondleidingen om klanten vertrouwd te maken met de faciliteiten en mogelijkheden. Mijn rol vereist niet alleen klantenservice maar ook een scherp oog voor financiële details bij het controleren van de eindfacturen. Aan het einde van mijn werkdag sluit ik met voldoening af, wetende dat ik een belangrijke bijdrage heb geleverd.’
Beveiliger
‘Mijn werkdag begint om 14:30 uur op het ss Rotterdam. Als eerst meld ik mij in de meldkamer voor de dagelijkse overdracht met mijn collega’s. Ik loop langs afdelingen, bouw veel relaties op en voel me meer als een gastheer. Na mijn pauze om 17:30 zet ik mijn ronde voort, inclusief brand- en sluitronde. Ik heb diverse verantwoordelijkheden, waaronder cameratoezicht en meldkamerdiensten. Om 23:00 uur sluit ik mijn werkdag weer met voldoening af.’
Vacatures
Wil jij ook graag deel uitmaken van ons enthousiaste team? Neem dan een kijkje bij onze vacatures!
Vacatures